Artikel Bijstandsuitkering aanvragen

Een uitkering moet u zelf aanvragen. Hoe eerder u dat doet, hoe eerder wij een uitkering voor u kunnen regelen. In eerste instantie doet u dat via internet. Pas als u er echt niet uitkomt gaat u naar het Inwonersplein, Schoolstraat 50 te Roden voor hulp. 

Gegevens die voor uw aanvraag nodig zijn

U kunt een uitkering aanvragen als u in het bezit bent van deze drie gegevens:

  • Burger Servicenummer (BSN), voorheen SOFI-nummer
  • Een DigiD-registratie via www.digid.nl
  • Een adres waarop u als inwoner staat geregistreerd bij uw gemeente

Hoe werkt aanvragen

  • Schrijf u in als werkzoekende op werk.nl
  • U vraagt een bijstandsuitkering aan op de website van werk.nl
  • Binnen 2 werkdagen na uw aanvraag op werk.nl belt u de gemeente op 050 - 502 72 22
  • Belangrijk is dat u bij dat gesprek uw Burger Servicenummer (BSN) bij de hand hebt.
  • Vervolgens komt er een oproep voor een intakegesprek met een klantmanager werk en klantmanager inkomen.

Belangrijk om te weten

  • Ontbreekt een of meer van bovenstaande gegevens, dan kunt u GEEN uitkering aanvragen.
  • Het aanvragen van een DigiD-registratie duurt vijf dagen!